divendres, 11 de març del 2011

Els jocs més venuts a Espanya (febrer 2011)

Estem gairebé a mitjans de mes, moment en el qual solem fer-li un cop d'ull a les llistes dels jocs més venuts a Espanya durant el mes anterior. En aquest cas toca veure què és el que ha passat al febrer. I ja us avanço que en el rànquing general hi ha hagut moltes pujades i baixades, però molt poques noves entrades. Lògic quan el nivell de llançaments és el que és a hores d'ara.

El més curiós és l'espectacular pujada de 'Wii Party', títol que s'ha encarregat d'arrabassar-li el primer lloc al 'Call of Duty: Black Ops' de PS3. Durant els mesos anteriors aquest joc apareixia sempre en algun dels llocs mitjans de la taula, però de cop ha premut l'accelerador i aquí ho tenim, coronant el rànquing general del mes passat. Vegem.

Rànquing general febrer 2011

1. WII PARTY (WII)
2. CALL OF DUTY: BLACK OPS (PS3)
3. KILLZONE 3 (MOVE) (PS3)
4. NEW SUPER MARIO BROS. (WII)
5. GRAN TURISMO 5 (PS3)
6. INAZUMA ELEVEN (DS)
7. JUST DANCE 2: ¡SIENTE EL RITMO Y BAILA! (WII)
8. WII FIT PLUS + BALANCE BOARD (WII)
9. FIFA 11 (PS3)
10. STARTER PACK (MOVE) (PS3)

Com us deia al principi 'Wii Party' ha estat el joc més venut a Espanya durant el mes de febrer, seguit de prop per la versió per a PS3 de 'Call of Duty: Black Ops'. Què pensaran Mason, Reznov i companyia sobre això? Millor no preguntar a ells, perquè em temo una resposta en forma de ràfega de plom.

En el tercer lloc ens trobem amb una de les novetats: 'Killzone 3'. El títol de Sony va ser llançat al nostre país a només tres dies de que finalitzés el mes, per la qual cosa podem dir que l'ha petat. És probable que es converteixi en el títol més venut durant març, sempre i quan 'Wii Party' li ho permeti amablement.

'New Super Mario Bros' repeteix en quart lloc, mentre que en cinquena posició ens trobem amb 'Gran Turisme 5', que ha baixat tres posicions respecte al mes de gener. Crec que ja se li han esgotat les piles, així que el més probable és que el vegem baixant i baixant lentament fins a veure'l desaparèixer del tot. Dubto que enganxeu un nou pujada per sorpresa.

En sisena posició tenim la segona novetat d'aquest rànquing: 'Inazuma Eleven' de Nintendo DS. Segurament aquest curiós títol de Level-5 i Nintendo no pugi molt més, ja que, havent estat llançat a finals de gener, ha tingut tot el mes per posicionar-se i no ha passat de mitja taula.

El segueix en setena posició 'Just Dance 2: Sent el ritme i balla! "De Wii, títol que suposa la major baixada del rànquing amb quatre llocs perduts respecte al mes anterior. Pel que es veu és probable que ho veiem desaparèixer del rànquing més aviat que tard. Encara que amb aquestes coses mai se sap. El mateix en un mes de sequera torna a escalar llocs. En UK ha superat el milió de còpies venudes, ull.

A la zona baixa de la taula tenim al 'Wii Fit Plus' en vuitena posició (ha baixat dos), 'FIFA 11' de PS3 en novena plaça (també ha baixat dos esglaons) i per últim la tercera novetat en la taula aquest mes : el 'Starter Pack' de Move, que torna al rànquing general després d'uns mesos d'absència.

Si sumem el nombre de jocs que apareixen a la taula la plataforma veiem que hi ha cinc títols per a PS3, quatre per a Wii i un per a Nintendo DS. Sony i Nintendo dominen per complet les llars dels espanyols. No hi ha PC o XBox 360 que valguin.

Finalment, abans de donar-vos pas a la resta de llistes dividides per plataforma, vull donar-li l'enhorabona de nou a Novarama, l'estudi de desenvolupament espanyol després de la franquícia 'Invizimals'. El seu 'Invizimals: Shadow Zone' ocupa els dos primers llocs de la llista de jocs més venuts per a PSP durant febrer. En primer lloc el pack de joc més càmera USB i en segon lloc el joc sol. Felicitats a tot l'equip ia seguir així.

PC Windows

1. LOS SIMS 3: PATIOS Y JARDINES – ACCESORIOS
2. WORLD OF WARCRAFT: CATACLYSM
3. LOS SIMS 3
4. LOS SIMS 3: AL CAER LA NOCHE
5. CALL OF DUTY: BLACK OPS
6. WORLD OF WARCRAFT: WRATH OF THE LICH KING
7. STAR CRAFT II: WINGS OF LIBERTY
8. FOOTBALL MANAGER 2011
9. PATRICIAN IV: IMPERIO DE LOS MARES
10. TOTAL WAR COLLECTION: MEDIEVAL II TOTAL WAR

XBox 360

1. KINECT ADVENTURES! (KINECT) + SENSOR KINECT
2. KINECT SPORTS (KINECT)
3. CALL OF DUTY: BLACK OPS
4. TEST DRIVE UNLIMITED 2
5. FIFA 11
6. ASSASSIN’S CREED: LA HERMANDAD
7. DEAD SPACE 2
8. DANCE CENTRAL (KINECT)
9. MARVEL VS. CAPCOM 3: FATE OF TWO WORLDS
10. RED DEAD REDEMPTION

PS3

1. CALL OF DUTY: BLACK OPS
2. KILLZONE 3 (MOVE)
3. GRAN TURISMO 5
4. FIFA 11
5. STARTER PACK (MOVE)
6. KILLZONE 3 (MOVE) – EDICION COLECCIONISTA
7. ASSASSIN’S CREED: LA HERMANDAD
8. DEAD SPACE 2 – EDICION LIMITADA
9. PRO EVOLUTION SOCCER 2011
10. RED DEAD REDEMPTION

Wii

1. WII PARTY
2. NEW SUPER MARIO BROS.
3. JUST DANCE 2: ¡SIENTE EL RITMO Y BAILA!
4. WII FIT PLUS + BALANCE BOARD
5. DONKEY KONG COUNTRY RETURNS
6. SUPER MARIO GALAXY 2
7. MARIO KART + WII WHEEL
8. FIFA 11
9. EPIC MICKEY
10. WII FIT PLUS

PS2

1. PRO EVOLUTION SOCCER 2011
2. FIFA 11
3. SONIC HEROES BLUE LINE
4. GTA LA TRILOGIA: GTA+GTA:VICE CITY+GTA:SAN ANDREAS
5. VALUE LINENEED FOR SPEED: MOST WANTED
6. CARS: RACE O RAMA
7. VALUE LINENEED FOR SPEED: CARBONO
8. SONIC RIDERS BLUE LINE
9. SPARTAN: TOTAL WARRIOR BLUE LINE
10. VALUE LINEMEDAL OF HONOR: EUROPEAN ASSAULT

PSP

1. INVIZIMALS: SHADOW ZONE + USB CAMERA
2. INVIZIMALS: SHADOW ZONE
3. CARS PSP ESSENTIALS
4. FIFA 11
5. PRO EVOLUTION SOCCER 2011
6. SEGA MEGADRIVE COLLECTION PSP ESSENTIALS
7. NEED FOR SPEED: PRO STREET PSP ESSENTIALS
8. PLAY ENGLISH
9. CODE LYOKO
10. GOD OF WAR: GHOST OF SPARTA

Nintendo DS

1. INAZUMA ELEVEN
2. ART ACADEMY
3. NEW SUPER MARIO BROS.
4. EL PROFESOR LAYTON Y EL FUTURO PERDIDO
5. MARIO VS. DONKEY KONG: MINI-LAND MAYHEM!
6. POKEMON EDICION PLATA SOULSILVER + POKEWALKER
7. MARIO KART DS
8. FIFA 11
9. SONIC COLOURS
10. EL PROFESOR LAYTON Y LA VILLA MISTERIOSA
Datos ofrecidos por aDeSe

3 comentaris:

  1. Constato amb tristesa, com a propietari d'una Xbox 360, que el mercat espanyol està clarament decantat per la consola de Sony. Una llàstima, hi ha molts prejudicis o, més ben dit, massa Playstationisme incondicional. De fet, al meu voltant poca gent té la de Microsoft, que poques coses té a envejar a la Ps3, i els gràfics i el catàleg no són cap d'aquestes coses.

    ResponElimina
  2. Si, potser eixa siga l'unica raó per la que Xbox no aparega al ranking, peró també has de pensar el que provoca eixe Playstationisme incondicional(no crec que siga incondicional, estic d'acord en que la Xbox no li té res a envejar a la PS3, peró d'aixo a dir que qui es compra la PS3 es la compren per que es una PS3...) Jo quan em vaig comprar la meva consola, al principi volia comprarme la Xbox, peró després em vaig decidir per la PS3 per que era el que satisfeia les meves nesecitats. També va ser per que ja estava molt acostumbrat al control de la PS2 (Una de les raons per la que crec que moltes persones es van decantar per PS3 a l'hora de comprarsela. En definitiva, si hi ha algunes persones que es compren la consola de Sony simplement per que tots diuen que es la millor, peró jo no ho crec aixi, totes les consoles són bones, l'unic que fa millor una consola d'un altra són els jocs, per exemple la Wii com pot tindre un lloc tan alt al ranking si els gràfics son una merda, no està en alta definició... Peró és divertit, i aixó conta molt. El que més em fastidia de no haverme comprat la Xbox és... EL HALO :o peró ara tampoc m'arrepenteixo de comprarme la PS3, per que esta el Killzone, el Uncharted, LBP, God of War(jo vull una quarta part, encara que digen que no hi haurà). Ara si crec que cada persona decideix el que vol i siga el que siga es una bona decició.

    ResponElimina
  3. M'alegro de poder-ho debatre de manera civilitzada, cosa que per desgràcia al meu entorn és impossible perquè a la que intento defensar la Xbox 360 em trobo amb somriures condescendents i comentaris ignorants. Hi ha amics meus que es pensen que té pitjors gràfics, per exemple. Però com si fossin de generacions diferents, vull dir.

    Si la tria és meditada i hi ha unes bones raons em sembla bé, de fet a mi la Ps3 no m'interessava ni m'interessa (llàstima dels Yakuza, però, i del DC Universe Online, digue'm friki) i quan vaig haver de decidir el preu hi va jugar un paper molt important, a més que el catàleg de la 360 m'impressionava molt més. Doncs bé, els meus amics tenen tots la Ps3 per un motiu que no m'acaba de convèncer: perquè tenien la 1 i la 2. Inèrcia. Això és el que em sap greu. Si és per altres motius, repeteixo, em sembla perfecte. I el comandament de la 360 és comodíssim, per cert. Jo tinc i jugo a moltes consoles diferents i les meves mans s'adapten al que sigui, he he...

    ResponElimina

Que hi penses tú?