dissabte, 12 de març del 2011

Wii 2, no crec que hi falte molt

La massa necessita noves consoles sobre les quals especular, noves fonts de rumors inesgotables que desapareixen amb el temps sense deixar rastre. Això passa excepte en el cas de Sony, és clar, perquè si la portera de les oficines et diu que la seva nova consola farà uns cafès excel·lents, creeu, serà veritat. Però en aquest cas la font d'on brolla la discòrdia és una altra ben diferent, Nintendo.

Crec que tots som conscients de l'abandonament al qual ha estat sotmesa Nintendo Wii després del boom que va suposar els primers anys. Les third parties han abandonat la consola a la seva sort i Nintendo, que té un seriós problema a l'hora d'organitzar els seus llançaments perquè no hi hagi mesos de sequera, no pot lluitar contra vent i marea ella sola. Precisament per presentar-se cada vegada aquest problema amb més evidència, els rumors sobre Nintendo Wii 2 creixen com l'escuma a mesura que passen els mesos.

Pots haver-ho fet genial, però quan la competència millora exponencialment la teva fórmula has d'anar plantejant buscar una successora. Segons s'apunta des de diversos mitjans la solució passa per donar a conèixer Nintendo Wii 2 i aportar una mica d'esperança al desolador panorama de sobretaula nintender.

El moment ideal per a un anunci d'aquestes característiques seria durant el pròxim E3, i l'avantatge temporal respecte a la competència un dels majors èxits que podria atresorar la nova consola. D'ella s'ha dit que tindrà des de Blu-ray fins a un projector integrat, però les característiques tècniques són meres especulacions sobre les quals no podem afirmar res llevat que sorprendran, ja sigui per bé o per mal.

5 comentaris:

  1. Aquí hi ha dos temes que m'agradaria comentar. Una és això que dius que la competència millora la teva fórmula. Per desgràcia, sempre hi ha una companyia que paga el fet de ser pionera. Sega acostumava a ser aquesta companyia. Ara sembla que és Nintendo. Sony sempre s'espera, digues-los tontos. Només han "fracassat" amb la PSP.

    L'altra cosa és que jo sóc un propietari em temo que atípic de la Wii. Em compro jocs. Sí, me'ls compro. I bastants. Però sembla que la consola s'ha aguantat bé i s'ha venut com els xurros amb el Wii Sports, el Wii Play i para de comptar. Perquè la gent és així. Se la pirategen, però fins i tot així acaben jugant sempre al Wii Sports. Té uns quants jocs molt bons que no són els de "per a tota la família", com el RE4, el Madworld, el No More Heroes... i naturalment els de la casa. Però el que triomfa són les parides. Ningú no s'ha pres seriosament la consola.

    ResponElimina
  2. La PSP ha fracasat? Jo crec que no, busca bé per internet a veure si ha fracasat o no. Potser ara mateixa no es ven molt, pero fara mig any o aixi és venia i molt, pero ara crec que nomes se la compren els xiquets xicotets que volen un PSP, perqué amb la sortida de la NGP si em tindria que comprar una portatil ara mateixa em compraria eixa. Encara que crec que hasta que no sortiga la NGP 3000 o 4000 no me la comprare XD, per que fins ara he tingut suficient amb la meua psp per matar el temps quan no tinc res que fer. Potser si no tindria ja la PS3 em compraria la 3DS, pero per a que vull una nintendo 3D sense ulleres si puc jugar en 3D a casa i en alta definicio... I com ja et deia jo, la wii sols te jocs ''divertits'' i eixos son els unics jocs que trionfen verdaderament a Wii, i si son una parida i tot lo que tu vullges dir-li pero a la gent li agrada (jo inclos). Res, ja sols dir que els jocs que més m'agraden de la Wii a mi són els Marios i algun que atre joc solt, que em recorden a la meua gameboy advance...

    ResponElimina
  3. No és un fracàs en termes absoluts, naturalment, però volia desbancar la portàtil de Nintendo amb més potència, més gràfics, etc. i no ho ha aconseguit. La DS és una consola que ofereix una cosa que la seva germana de sobretaula no té (ni les altres), mentre que la PSP és, com diu el nom, una Playstation portàtil. I prou. Vull dir que és simplement el que ja havíem vist però en portàtil. Ara, també han malacostumat els soniers a esperar freqüents actualitzacions, tu mateix al teu comentari ho dius... :) I això no és bo, perquè sempre vas amb la por al cos i això s'ha de notar a les xifres de vendes.

    I sobre la Wii, el que em sembla una llàstima és que la immensa majoria de la gent es quedi amb aquest jocs "per passar l'estona", quan la Wii té jocs al seu catàleg que estan molt i molt bé, i no només els que són per a adults que jo esmentava, sinó també els first party, els Marios, Zeldas i companyia, que són aquests sí "per a tots els públics" però amb uns estàndards de qualitat altíssims. Vull dir que si aquests són els que t'agraden a tu, no et considero ni de bon tros del mateix sac dels que es queden al Wii Sports. I si t'agraden els títols de la pròpia Nintendo, com a mi, el que em sorprèn és que no t'emocioni més l'arribada de la 3DS, que tindrà una bona quantitat d'imprescindibles al seu catàleg, deixant de banda (i és molt deixar de banda) el tema innovador de les 3D reals i portàtils.

    Simplement generalitzo per les impressions que em dóna la gent amb els seus comentaris sobre cada consola, ja sé que hi ha tota mena d'usuaris, i cadascú viu els videojocs a la seva manera, jo mateix per exemple combinant modernitat amb gran interès per les consoles retro.

    ResponElimina
  4. Sols, dir que he suprimit el comentari de Dark Veither, per que contenia paraules ofensives dirigint-se a que els comentaris son massa llargs... I no aportava res d'interesant. Jo no he dit que no m'emocione l'arribada de la Nintendo 3DS, el que he dit que en aquests moments si em tindria que comprar una portatil(que no me la vaig a comprar) em compraria la NGP. Les raons? No sols per que tinga quasi la mateixa potencia que una de sobretaula, sino que ofereix gran quantitat de controls ''nous'' (em refereixo sols a la part multitouch que te darrere, per que els altres controls de moviment ja estan a l'iPhone, encara que crec que donaran molt més profit a la nova NGP per la quantitat de caracteristiques tecniques que tindran els desenvolupadors per a fer jocs. I ara ve el que et volia dir... Jo als jocs al estil de Zeldes, Mario Bros... tots aquest jocs els jugo amb emuladors per a PC que hi ha bastants. I al Sonic, un del meus jocs favorits (retro) jugo a la PS3 ja que també hi surten, fins fa poc no ho sabia :( Ara bé, a mi el 3D per el moment no em atrau massa, que pot ser quan la prove m'encante, pero per ara no fare res i em quedare tal com estic, amb la meua PS3 8amb el move, que el tinc peró de moment no he vist cap joc que em llame la atanció de veritat)la PSP i el PC, et deus pensar que sóc un sonier com dius a l'altre comentari :) pero no es aixi sols me decantat per sony per que en el seu moment ho vaig decidir aixi. Ara em despedeixo, que no se per que ara donat per fer un videojoc de plataformes en flash i mel estic currant... ;)Si vols saber de que tracta, sols et puc dir que el personatge principal es un zombi i tira vomit per la boca...

    ResponElimina
  5. Vòmit per la boca, com Déu mana, he he...

    Ok, volia respondre't a una cosa sobre els emuladors. Els odio! T_T És que jo necessito tenir la consola original, el seu comandament, i jugar-hi així. I per això m'he comprat la Gamecube després de la Wii, la Super Nintendo la tinc des de fa molt poc, i la Xbox després de la Xbox 360. Ho respecto, però no ho comparteixo. I penso el mateix dels jocs descarregables retro per a consoles actuals. Res, com tenir el cartutx (o CD) no hi ha res. :)

    ResponElimina

Que hi penses tú?