diumenge, 30 de gener del 2011

inFamous 2

Amb la sana intenció de millorar la seva fantàstica, en tots els sentits, inFamous, els nois de Sucker Punch es llancen al desenvolupament de la seva segona part. El E3 ha servit perquè descobrim tots els secrets del nou Cole, i el salt pel que fa a l'original és prodigiós.


Amb més de dos milions de còpies venudes, el primer inFamous va ser un èxit en tots els sentits. Començar una nova saga sempre és complicat, però la primera aventura de Cole i els seus elèctrics poders va servir per mostrar un dels millors i més originals Sandbox dels últims temps. Ara venen més carregats que mai amb la segona entrega del joc i aquí us deixo una introducció.

Corrent en les Venes
Crida l'atenció, és més que obvi. El canvi d'estètica de Cole ha agradat a uns i ha decebut profundament a altres, però el cert és que les modificacions encaixen en la visió que els nois de Sucker Punch tenen de cara a aquesta segona entrega. "Canviem el seu look però també ens submergim de forma molt més profunda en qui és aquest personatge", ha declarat a la revista nord-americana GameInformer recentment el director artístic del joc, Mathias Lorenz. "Estem tractant de treure tot d'ell. L'objectiu és tenir un heroi més atractiu i amb més carisma".

Las elegantes secuencias al más puro estilo cómic de la primera entrega de inFamous dejan lugar en esta ocasión a cuidadísimas cinemáticas que narrarán la historia de forma más efectiva.
Les elegants seqüències al més pur estil còmic del primer lliurament de inFamous deixen lloc en aquesta ocasió a acurada cinemàtiques que narraran la història de forma més efectiva.
Nou aspecte, nova veu de doblatge, noves animacions ... L'heroi continua sent Cole MacGrath, però el seu aspecte ha canviat moltíssim. "Volem focalitzar en el físic del personatge. Una de les coses que hem tractat d'aconseguir és el com seria un estel d'esports extrems com Travis Pastrana, Tony Hawk o Chris Sharma si tingués super-poders".

Com que no tenim cap ànim de rebentar al final del primer inFamous a cap lector que estigui consultant aquest text sobre la segona part, passarem per alt les connexions de l'argument entre ambdós. El que sí anunciar és que a la segona part abandonarem Empire City per viatjar a New Marais, una mena de versió virtual de la ciutat nord-americana de Nova Orleans, a la recerca d'una bèstia a la que ja vam conèixer en l'original i que marxa sembrant el caos al seu pas.

La mejora de la agilidad de Cole es uno de los aspectos que más se han trabajado en Sucker Punch. Se trata de potenciar nuestra forma de relacionarnos con el escenario.
La millora de l'agilitat de Cole és un dels aspectes que més s'han treballat en Sucker Punch. Es tracta de potenciar la nostra forma de relacionar-nos amb l'escenari.

El que sí sabem i podem comptar és que l'impacte de les decisions tindrà una importància encara més acusada en aquesta ocasió. Fa uns mesos recollíem les declaracions de Sucker Punch per les que asseguraven que el títol "ens provocaria un atac de cor". Sembla que els seus creatius s'han bolcat en el tema de la moral i les seves conseqüències. "Ara som capaços de crear una narrativa molt més capaç de provocar empatia. Hi ha més conseqüències per a les nostres accions, i no és tan obvi el que està bé i el que està malament. La moral i l'ètica és una gran part del producte, i estem compromesos per dotar d'impacte i de significat. I el aconseguir-suposarà que et sentis responsable de com estàs jugant al videojoc ".

Les nostres decisions ens portaran directament cap a dos finals tremenda-ment dràstics i molt diferents l'un de l'altre. Segons els seus responsables no es tracta que hi hagi un mateix final vist des de dues perspectives diferents com en l'original, sinó de crear dues clímax diferents que siguin la desembocadura lògica dels nostres actes i decisions al llarg de l'aventura.

Ciutat en Flames
La ciutat de inFamous 2 ha estat presa per la milícia, un grup d'exaltats i ultra-violents que defensen la puresa de la raça humana i que suposa una amenaça tan important, o més, que la de la pròpia bèstia. En els últims mesos els fenòmens estranys han sembrat d'anormalitats a molts humans, que comencen a veure com pateixen de rareses o gaudeixen de poders estranys. Els carrers estan preses per aquests fanàtics, i en això es basen en Sucker Punch per insuflar d'encara més acció a aquesta seqüela. Tota aquesta major presència d'enemics, i civils, està fortament potenciada per un notori salt avancin la faceta tecnològica del videojoc, capaç ara de renderitzar molts més personatges en pantalla de forma simultània.

"Los superpoderes son la razón por la que la gente quiere jugar a inFamous". En la segunda parte veremos poderes que repitan pero también otros que debuten como, por ejemplo, el del hielo.
"Els super-poders són la raó per la qual la gent vol jugar a inFamous". A la segona part veurem poders que repeteixin però també altres que debuten com, per exemple, el del gel.
Però per importància que tingui la urbs i la major quantitat d'enemics en pantalla, bona part de l'equació de l'èxit del primer inFamous residia en els poders de Cole i en la brillant forma dels seus responsables a l'hora d'exposar i permetre a l'usuari progressar conjuntament amb ells.

"Volem que el jugador se senti des del començament com un superheroi, hi ha partir de llavors fer progressar encara més", van declarar els seus responsables fa només unes setmanes. La idea és que amb Cole aquesta vegada passem de ser un superheroi a ser un super-superheroi. Les habilitats que repeteixin i que ja vam aprendre en el seu moment no hem de tornar a descobrir-les en inFamous 2, tot i que tampoc tindrem totes les que vam obtenir en el seu moment exactament de la mateixa forma.

Zeke vuelve a la carga como el colega de Cole, aunque en esta ocasión se tomará de forma más interactiva su labor de compañero de andanzas.
Zeke torna a la càrrega com el col.lega de Col, encara que en aquesta ocasió es prendrà de manera més interactiva la seva tasca de company de aventures.
Algunes de les noves que s'han mostrat tenen a veure especialment amb la mobilitat. Una d'elles, per exemple, ens permet utilitzar algunes zones electrificades de les façanes dels edificis per propulsar cap amunt i arribar a les terrats més ràpidament. D'altra banda, i ja centrats en el combat, el vòrtex iònic que Cole és capaç de conjurar crea un tornado elèctric que arrasa amb tot el que entra en contacte, persones, objectes, vehicles ... Per si fos poc també s'ha millorat el combat cos a cos, amb la inclusió d'una mena de tros de canonada metàl·lic amb el qual el protagonista pot colpejar als enemics i fins i tot donar-los petites descàrregues.

inFamous 2 apareixerà a PlayStation 3 en un moment encara per determinar del 2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Que hi penses tú?